- Všeobecné obchodní podmínky
- Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) jsou vydány dle ust. § 1751 a. n. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („OZ“), společností WIGA vertical s.r.o., IČO: 139 60 296, se sídlem Korunovační 704/14, Bubeneč, 170 00 Praha 7, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 357921 („Prodávající“).
- VOP upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a osoby, která uzavírá s Prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu provozovaného Prodávajícím na webové stránce [wiga.cz] („Kupující“, „Kupní smlouva“ a „Internetový obchod“).
- Tyto VOP v platném znění tvoří nedílnou součást Kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím. Odchylná ustanovení Kupní smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
- Prodávající je oprávněn znění VOP měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího vzniklá za účinnosti předcházejícího znění VOP či předcházejícího znění příslušného ustanovení VOP.
- Prodávající je povinen Kupujícího o změně VOP informovat pouze v případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet, nebo v případě, že má Prodávající dodávat Kupujícímu zboží pravidelně a opakovaně. Prodávající zašle Kupujícímu informaci o změně VOP nejméně 14 dnů přede dnem účinnosti takové změny, a to na e-mailovou adresu Kupujícího. Pokud Prodávající do 14 dnů ode dne doručení oznámení o změně VOP neobdrží od Kupujícího výpověď Kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné a opakované dodávky Zboží, stane se nové znění VOP součástí Kupní smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží učiněnou po účinnosti změny VOP. V případě výpovědi Kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné a opakované dodávky Zboží z důvodu změny VOP činí výpovědní doba 2 měsíce.
- Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce
- Definice
- Cena znamená částku, kterou Kupující uhradí za Zboží.
- Cena za dopravu znamená částku, kterou Kupující uhradí za dodání Zboží, přičemž tato částka zahrnuje i náklady na zabalení Zboží.
- Celková cena znamená součet Ceny a Ceny za dopravu.
- DPH znamená daň z přidané hodnoty dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů („ZDP“).
- Faktura znamená daňový doklad vystavený Prodávajícím;
- Objednávka znamená neodvolatelný návrh Kupujícího na uzavření Kupní smlouvy na Zboží s Prodávajícím.
- Uživatelský účet znamená účet sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv.
- Zboží znamená vše, co je možné zakoupit na Internetovém obchodě.
- Informace o Zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu Internetového obchodu. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě.
- Ustanovení čl. II odst. 1 VOP nevylučuje možnost sjednání individuální ceny zboží.
- V případě rozdílu mezi cenou uvedenou v rámci Internetového obchodu a cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu Objednávky.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu Internetového obchodu je informativního charakteru. Prodávající není povinen ohledně zboží uvedeného v katalogu Internetového obchodu uzavřít Kupní smlouvu.
- Objednávka a uzavření Kupní smlouvy
- Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí Kupující. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující je pro uzavření Kupní smlouvy vytvořit v Internetovém obchodě návrh Objednávky obsahující:
- informace Zboží. Informace o Zboží jsou do návrhu Objednávky uvedeny automaticky prostřednictvím tlačítka „Přidat do košíku“;
- informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí Internetového obchodu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně jsou do návrhu Objednávky uvedeny automaticky na základě Kupujícím zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
- identifikační a kontaktní údaje Kupujícího sloužící k doručení Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa;
- v případě Kupní smlouvy, na základě které bude Prodávající Kupujícímu Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho bude Prodávající Zboží dodávat
- Kupující je oprávněn až do doby vytvoření Objednávky kontrolovat a měnit v ní uvedené údaje.
- Objednávka je vytvořena prostřednictvím tlačítka „Objednat s povinností platby“. Před stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“ je Kupující povinen potvrdit, že se seznámil s těmito VOP a že s jejich zněním souhlasí, jinak není možné Objednávku vytvořit. K potvrzení seznámení a souhlasu s těmito VOP slouží zatrhávací pole.
- Po stisknutí tlačítka „Objednat s povinností platby“ je Objednávka odeslána Prodávajícímu.
- Prodávající Kupujícímu bez zbytečného odkladu po doručení Objednávky její doručení potvrdí, a to e‑mailem odeslaným na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce a/nebo SMS odeslané telefonní číslo Kupujícího uvedené v Objednávce. Součástí potvrzení Objednávky je její shrnutí a tyto VOP.
- Kupní smlouva je uzavřena doručením potvrzení Objednávky Prodávajícím Kupujícímu.
- V případě, že Prodávající nemůže Objednávku potvrdit, zašle Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce nabídku na uzavření Kupní smlouvy v pozměněné podobě. Tato nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této nabídky Prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto VOP.
- V případě, že v rámci Internetového obchodu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, není Prodávající povinen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat, a to ani v případě, kdy Kupující obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takovém případě zašle Prodávající Kupujícímu nabídku na uzavření nové Kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Tato nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této nabídky Prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto VOP. V případě, že Kupující nabídku Prodávajícího nepotvrdí ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- Kupující může zrušit Objednávku, dokud mu není Prodávajícím doručeno potvrzení Objednávky. Kupující může zrušit Objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail Prodávajícího uvedený v těchto VOP.
- Uzavřením Kupní smlouvy vzniká Kupujícímu povinnost uhradit Celkovou cenu.
- V případě zřízeného Uživatelského účtu, může Kupující učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale Kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu.
- Prodávající je oprávněn za jím určených podmínek a dle jím vybraných kritérií v souladu s obecně závaznými právními předpisy poskytovat slevy z Ceny (např. na základě účasti ve věrnostním programu). Není-li mezi Prodávajícím a Kupujícím sjednáno jinak, není slevy možné sčítat. Pro poskytnutí slevy je třeba v návrhu Objednávky vyplnit údaje o této slevě do předem určeného pole, přičemž v takovém případě je Zboží Kupujícímu poskytnuto se slevou.
- Uživatelský účet
- Na základě registrace v Internetovém obchodu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
- Při registraci Uživatelského účtu je Kupující povinen uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Kupující povinen zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme Prodávající za toto zneužití odpovědnost.
- Uživatelský účet je osobní, a Kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Prodávající je oprávněn Uživatelský účet zrušit, a to zejména v případě, když jej Kupující více, než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy poruší své povinnosti dle Smlouvy.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
- Cenové a platební podmínky
- Prodávající není plátcem DPH.
- Kupující je povinen po uzavření Kupní smlouvy a před dodáním Zboží uhradit Celkovou cenu. Celkovou cenu je možné uhradit:
- Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu GoPay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.gopay.com. V případě platby kartou online je Celková cena splatná v den objednání.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e‑mailovou adresu Kupujícího. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském úču.
- Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na bankovní účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby
- Dodání zboží
- Zboží bude Kupujícímu doručeno osobním odběrem na provozovně Prodávajícího.
- Datum osobního odběru na provozovně Prodávajícího volí Kupující z možností poskytnutých Prodávajícím po potvrzení Objednávky.
- Kupující bude o možnosti vyzvednutí Zboží informován prostřednictvím e-mailu a/nebo SMS odeslané telefonní číslo Kupujícího uvedené v Objednávce.
- V případě, kdy Kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího doručit Zboží. Nepřevzetí Zboží zároveň nepředstavuje odstoupení od Kupní smlouvy.
- Odmítnutí převzetí Zboží představuje podstatné porušení Kupní smlouvy ze strany Kupujícího a zakládá právo Prodávajícího od Kupní smlouvy odstoupit. Odstoupení od Kupní smlouvy je účinné jeho doručením Kupujícímu. Odstoupení od Kupní nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně, uhradí Kupující Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Kupní smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení takového e-mailu.
- Nebezpeční škody na Zboží přechází na Kupujícího jeho převzetím v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Kupující Zboží nepřevezme, přechází na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží v okamžiku, kdy jste měl možnost Zboží převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Od okamžiku přechodu nebezpečí škody na Zboží nese Kupující veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
- V případě, že Zboží nebylo v Internetovém obchodě uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti budu Prodávající Kupujícího vždy informovat v případě:
- mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Prodávající sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat.
- V případě, že Prodávající nebude schopen Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsou Prodávající i Kupující oprávnění od Kupní smlouvy odstoupit.
- Práva z vadného plnění
- Prodávající zaručuje, že v okamžiku přechodu nebezpečí škody na Zboží v souladu s čl. VII odst. 8 VOP Zboží:
- má vlastnosti, které sjednané mezi Prodávajícím a Kupujícím, a pokud nebyly výslovně sjednány, pak takové, které Prodávající uvedl v popisu Zboží v Internetovém obchodě, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
- je vhodné pro účely, které Prodávající v popisu Zboží na internetovém obchodě uvedl, nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
- odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
- je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
- splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
- není zatíženo právy třetích stran.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními příslušných obecně závazných právních předpisů, zejm. ustanovením § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména nebude mít vlastnosti uvedené ve čl. VIII odst. 1 VOP, je Kupující vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění zasláním e-mailu či dopisu na e‑mailovou nebo korespondenční adresu Prodávající uvedenou na Internetovém obchodě („Reklamace“). Pro uplatnění práva z vadného plnění je Kupující rovněž oprávněn využít vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 1 VOP. Kupující je povinen při uplatnění práva z vadného plnění zvolit způsob odstranění vady Zboží, přičemž tuto volbu není možné dodatečně měnit bez souhlasu Prodávající s výjimkou případů dle čl. VIII odst. 4 VOP. Prodávající bude vadu Zboží řešit způsobem, který si Kupující zvolí. V případě, kdy vadné plnění představovalo podstatné porušení Kupní smlouvy, má Kupující práva uvedená ve čl. VIII odst. 5 i pokud si způsob odstranění vady nezvolil.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, je Kupující oprávněn požadovat:
- odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
- odstranění vady opravou Zboží;
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupit od Kupní smlouvy.
V případě, že Kupující požaduje odstranění vady prostřednictvím způsobů uvedených v bodech a) nebo b) a Prodávající vadu Zboží neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo Kupujícímu sdělí, že vadu neodstraní vůbec, je Kupující oprávněn uplatnit právo dle bodů c) či d), i když přiměřenou slevu z Ceny při uplatnění práv z vadného plnění nepožadoval nebo od Kupní smlouvy neodstoupil. Pokud Kupující zvolí způsob odstranění vady opravou Zboží a Prodávající mu sdělí, že vada je neopravitelná, je Kupující oprávněn zvolit jiný způsob odstranění vady.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, je Kupující oprávněn požadovat:
- odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
- odstranění vady opravou Zboží;
- přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však Prodávající vadu neodstraní včas nebo odmítne vadu odstranit, vzniká Kupujícímu právo od Kupní smlouvy odstoupit. Kupující je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy také v případě, kdy nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.
- Kupující není v případě podstatného i nepodstatného porušení oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí v následujících případech:
- došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
- bylo-li Zboží použito ještě před zjištěním vady;
- nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním či opomenutím Kupujícího,
- došlo-li z ze strany Kupujícího k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností Kupujícího vrátit tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě mu nebude vrácena část Ceny odpovídající prospěchu Kupujícího z užití části Zboží.
- Do 3 dnů od obdržení Reklamace potvrdí Prodávající Kupujícímu prostřednictvím e-mailu odeslaného na e-mailovou adresu Kupujícího, že Reklamaci obdržel, kdy se tak stalo a předpokládanou dobu trvání vyřízení Reklamace. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být prodloužena dohodou Prodávajícího a Kupujícího. Pokud lhůta marně uplyne, je Kupující oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy.
- O vyřízení reklamace bude Prodávající Kupujícího informovat prostřednictvím e-mailu odeslaného na e-mailovou adresu Kupujícího. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je Kupující povinen prokázat. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu vadné Zboží, přičemž náklady na jeho vrácení nese Prodávající.
- V případě, že je Kupující podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- V případě, že je Kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
- Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
- Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
- opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
- použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jej Kupující převzal;
- kdy to vyplývá z povahy Zboží.
- Odstoupení od Kupní smlouvy
- Kupující je oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit z důvodů a způsobem uvedeným v tomto čl. IX VOP, případně v jiných ustanoveních VOP v případě, že je v nich možnost odstoupení od Kupní smlouvy výslovně uvedena.
- Je-li Kupujícím spotřebitel, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě Kupní smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě Kupní smlouvy, na základě bude Prodávající Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Kupující je oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem. Kupující je pro odstoupení od Kupní smlouvy oprávněn využít vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 2 VOP.
- Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy se považuje za zachovanou, pokud Kupující odešle Prodávajícímu oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy nejpozději poslední den lhůty.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od Kupní smlouvy, je-li jejím předmětem
- dodání Zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- dodání Zboží v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- dodání zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
- Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, veškeré peněžní prostředky, které od něj přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen se souhlasem Kupujícího a pokud tím Prodávajícímu nevzniknou další náklady.
- Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, není Prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující vrátí Zboží, nebo prokáže, že Zboží odeslal.
- Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. IX odst. 2 VOP je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu Zboží do 14 dnů od odstoupení, přičemž nese náklady spojené s vrácením Zboží prodávajícímu. Kupující má právo na vrácení Ceny za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel. V případě odstoupení od Kupní smlouvy z důvodu porušení Kupní smlouvy Prodávajícím, hradí Prodávající náklady spojené s navrácením Zboží, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel.
- Kupující odpovídá za škodu způsobenou na Zboží v důsledku nakládání se Zbožím způsobem, který neodpovídá povaze a vlastnostem Zboží. Nárok na náhradu škody vzniklé na Zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení peněžních prostředků přijatých od Kupujícího.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy z důvodů, pro které není Zboží objektivně možné dodat, jako jsou vyprodání zásob, nedostupnosti Zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz Zboží. Prodávající bezodkladně informuje Kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v Objednávce a ve lhůtě 14 dnů od oznámení odstoupení od Kupní smlouvy mu vrátí všechny peněžní prostředky včetně Ceny za dopravu, které od něho na základě Kupní smlouvy přijal, a to stejným způsobem, případně způsobem, který Kupující určil.
- Prodávající je dále oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit, pokud Kupující v Objednávce uvedl zjevně a/nebo záměrně nepravdivé informace, a to i před uplynutím lhůty podle čl. VII odst. 10 VOP.
- Je-li Kupujícím podnikatel, je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv, a to i bez udání důvodu.
- Řešení spotřebitelských sporů
- Prodávající není vázán žádným kodexem chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
- Prodávající zajišťuje vyřizování stížností spotřebitelů prostřednictvím e-mailově adresy [wigavertical@gmail.com].
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Závěrečná ustanovení
- Právní vztahy vzniklé z Kupní smlouvy a těchto VOP se řídí právem České republiky.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci. Prodávající i Kupující jsou oprávněni odstoupit od Kupní smlouvy, pokud stav způsobený vyšší mocí trvá déle než 10 dnů.
- Přílohou VOP je vzorový formulář pro Reklamaci a odstoupení od Kupní smlouvy.
- Kupní smlouva včetně VOP je archivována v elektronické podobě a není Kupujícímu přístupná. Kupující vždy obdrží VOP a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky, přičemž Prodávající doporučuje doručení VOP a potvrzení Objednávky archivovat.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dnem [1.12.2025]
Příloha č. 1 – Formulář pro Reklamaci
Adresát: WIGA vertical s.r.o.
IČO: 139 60 296
se sídlem Korunovační 704/14, Bubeneč, 170 00 Praha 7
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
[●]
Jméno a příjmení:
[●]
Adresa:
[●]
E-mailová adresa:
[●]
Zboží, které je reklamováno:
[●]
Popis vad Zboží:
[●]
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:
[●]
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Příloha č. 2 – Formulář pro odstoupení od smlouvy
Adresát: WIGA vertical s.r.o.
IČO: 139 60 296
se sídlem Korunovační 704/14, Bubeneč, 170 00 Praha 7
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
[●]
Jméno a příjmení:
[●]
Adresa:
[●]
E-mailová adresa:
[●]
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
[●]
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:
[●]
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti WIGA vertical s.r.o., IČO: 139 60 296, se sídlem Korunovační 704/14, Bubeneč, 170 00 Praha 7, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 357921 („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Datum:
Podpis: